Powiatowy Zespół Zarządzania Kryzysowego


Powiatowy Zespół Zarządzania Kryzysowego /PZZK/ dla Powiatu Gliwickiego jest organem pomocniczym Starosty Gliwickiego w zapewnieniu wykonywania zadań zarządzania kryzysowego na terenie powiatu gliwickiego, który został powołany Zarządzeniem Nr 63/2010 Starosty Gliwickiego  z dnia 23 sierpnia 2010 roku

Wyżej wymienione zarządzenie określa skład, organizację oraz tryb pracy zespołu.

W skład Zespołu Powiatowego wchodzą:

1)Przewodniczący   – Starosta Gliwicki

2) Grupy  robocze  o  charakterze  stałym:

a) Grupa Główna

b) Grupa Planowania Cywilnego,

c) Grupa Monitorowania, Prognoz i Analiz.

d) Zespół ds. Ewakuacji /Przyjęcia/ Ludności, Zwierząt i Mienia

3) Grupy  robocze  o  charakterze  czasowym:

a) Grupa Operacji i Organizacji Działań,

b) Grupa Zabezpieczenia Logistycznego i Wsparcia,

c) Grupa  Pomocy Humanitarnej i Społecznej oraz Zabezpieczenia Medycznego

d) Zespół ds. Ewakuacji /Przyjęcia/ Ludności, Zwierząt i Mienia

 

W  skład  Grupy  Głównej  wchodzą:

1) Przewodniczący - Starosta Gliwicki,

2) koordynator programów kryzysowych- szef zespołu powiatowego: 

Naczelnik Wydziału Zarządzania Kryzysowego,

3) koordynator wykrywania zagrożeń i alarmowania:

Zastępca Naczelnika Wydziału Zarządzania Kryzysowego,

4) koordynator ratownictwa:

Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej w Gliwicach,

5) koordynator ewakuacji:

Wicestarosta – kierownik zespołu ds. ewakuacji /przyjęcia/ ludności, zwierząt i mienia,

6) koordynator bezpieczeństwa i porządku publicznego:

Komendant Miejski Policji w Gliwicach,

7) koordynator pomocy humanitarnej i społecznej oraz zabezpieczenia medycznego:

Naczelnik Wydziału  Zdrowia i Pomocy Społecznej,

8) koordynator  wsparcia psychologicznego:

Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Spraw Społecznych,

9) koordynator ochrony środowiska i rolnictwa:

Naczelni Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa,

10) koordynator zabezpieczenia logistycznego i wsparcia:

Członek Zarządu,

11) koordynator  ochrony infrastruktury:

Naczelnik Wydziału Architektury i Budownictwa

12) koordynator odbudowy:

Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego

13) koordynator polityki informacyjnej :

Sekretarz Powiatu,

14) Skarbnik Powiatu,

15) koordynator zabezpieczenia sanitarnego:

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny,

16) koordynator zabezpieczenia weterynaryjnego:

Powiatowy Lekarz Weterynarii.

 

W  skład  Grupy  Planowania  Cywilnego  wchodzą:

1) pracownicy etatowo zatrudnieni w  Wydziale Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego,

2) etatowi funkcjonariusze zespołu zarządzania kryzysowego Sztabu Policji Komendy Miejskiej Policji w Gliwicach,

3) etatowi pracownicy wydziału operacyjno-szkoleniowego i kontrolno- rozpoznawczego Komendy Miejskiej PSP w Gliwicach.

 

Grupę Monitorowania, Prognoz i Analiz stanowi:

1. obsada etatowa Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego, które funkcjonuje w  Starostwie Powiatowym w Gliwicach.

2. obsada etatowa Powiatowego  Ośrodka Analizy Danych i Alarmowania po uruchomieniu w wyższych stanach gotowości obronnej państwa.

 

W skład Grupy Operacji i Organizacji Działań wchodzą:

1) Koordynator ratownictwa,

2) koordynator bezpieczeństwa i porządku publicznego,

3) koordynator ewakuacji,

4) koordynator  wsparcia psychologicznego,

5) koordynator ochrony środowiska i rolnictwa,

6) koordynator zabezpieczenia logistycznego i wsparcia,

7) koordynator polityki informacyjnej,

8) koordynator pomocy humanitarnej i społecznej oraz zabezpieczenia medycznego,

9) koordynator odbudowy,

10) koordynator zabezpieczenia weterynaryjnego,

11) koordynator zabezpieczenia sanitarnego,

12) Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych,

13) Dowódca Garnizonu Gliwice,

14) Komendant WKU.

 

Skład grupy uzależniony jest od rodzaju występującego zagrożenia. Pracę grupy koordynuje wyznaczony przez Przewodniczącego  PZZK koordynator-szef operacji.

Miejscem pracy grupy w fazie reagowania jest Powiatowe Centrum Zarządzania  Kryzysowego /sala 119/.

 

W  skład  Grupy  Zabezpieczenia  Logistycznego i Wsparcia wchodzą:

1) Członek Zarządu - Koordynator Zabezpieczenia Logistycznego i Wsparcia,

2) Naczelnik Wydziału Inwestycji i Zamówień Publicznych,

3) Naczelnik Wydziału Komunikacji i Transportu,

4) Naczelnik Wydziału Finansowego,

5) Naczelnik Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami,

6) Naczelnik Wydziału Organizacyjnego, Kadr i Szkoleń,

7) Naczelnik Wydziału Informatyki,

8) Naczelnik Wydziału Rozwoju i Promocji,

9) Zarząd Dróg Powiatowych.

Pracę grupy koordynuje Członek Zarządu - koordynator zabezpieczenia logistycznego i wsparcia.

 

W  skład  Grupy  Pomocy Humanitarnej i Społecznej oraz Zabezpieczenia Medycznego wchodzą:

1) Naczelnik Wydziału   Zdrowia i Pomocy Społecznej,

2) Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie,

3) Naczelnik Wydziału Edukacji ,Kultury, Sportu i Spraw Społecznych,

4) Dyrektorzy Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych w Knurowie i Pyskowicach,

5) Zastępca Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Gliwicach,

6) Dyrektorzy Domów Pomocy Społecznej na terenie powiatu gliwickiego,

7) Kierownik Biura Zarządu  PCK w Gliwicach,

8) Kierownik Placówki Terenowej PCK w Knurowie

Pracę grupy koordynuje  Naczelnik Wydziału   Zdrowia i Pomocy Społecznej koordynator pomocy humanitarnej i społecznej oraz zabezpieczenia medycznego

Zespół ds. Ewakuacji /Przyjęcia/ Ludności, Zwierząt i Mienia - wyodrębnia się z osób funkcyjnych innych grup,  w przypadku konieczności przeprowadzenia ewakuacji II i III stopnia z uwagi na uwarunkowania związane z rodzajem i skalą zagrożenia.

Pracę zespołu koordynuje Wicestarosta - koordynator ewakuacji. W skład zespołu, w zależności od potrzeb wchodzą:

Sekcja Organizacyjno – Planistyczna

  1. koordynator programów kryzysowych
  2. koordynator wykrywania zagrożeń i alarmowania,
  3. koordynator bezpieczeństwa i porządku publicznego,
  4. koordynator ratownictwa,
  5. koordynator zabezpieczenia weterynaryjnego,
  6. koordynator ochrony środowiska i rolnictwa
  7. koordynator  ochrony infrastruktury,
  8. koordynator polityki informacyjnej.
  9. Skarbnik powiatu.


    Sekcja Zabezpieczenia

  10. koordynator zabezpieczenia logistycznego i wsparcia,
  11. koordynator pomocy humanitarnej i społecznej oraz zabezpieczenia medycznego,
  12. koordynator zabezpieczenia sanitarnego,
  13. koordynator  wsparcia psychologicznego,
  14. koordynator odbudowy,
  15. dyrektor ZDP,
  16. dyrektor PCPR,
  17. dowódca garnizonu Gliwice,
  18. komendant WKU Gliwice,
  19. kierownicy gminnych zespołów ds. ewakuacji /przyjęcia/.
  20. inne osoby funkcyjne ze starostwa powiatowego, jednostek organizacyjnych powiatu i administracji zespolonej.

 

Zespół ds. Ewakuacji /Przyjęcia/ Ludności, Zwierząt i Mienia funkcjonuje i realizuje swoje zadania na podstawie:

a) procedur i instrukcji Planu Zarządzania Kryzysowego dotyczących ewakuacji II stopnia,

b) „Planu ewakuacji (przyjęcia) III stopnia dla powiatu gliwickiego”,

c) „Planu ochrony zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych dla powiatu gliwickiego”.

 

W skład Zespołu Powiatowego mogą wchodzić ponadto w zależności od potrzeb:

 - osoby zatrudnione w Starostwie Powiatowym , w jednostkach organizacyjnych  

 - powiatu oraz administracji zespolonej powiatu,

 - powołani przez Przewodniczącego Zespołu Powiatowego eksperci,

 - inne osoby zaproszone przez Przewodniczącego Zespołu Powiatowego.

 

Zespół Powiatowy pracuje w trybie normalnej pracy oraz w trybie doraźnym (alarmowym )  w razie zdarzenia lub zagrożenia uzasadniającego jego zwołanie.

Obsługę merytoryczną oraz kancelaryjno-biurową Zespołu Powiatowego zapewnia Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego.

Grupy robocze zespołu o charakterze stałym pracują zgodnie z rozkładem czasu pracy obowiązującym w urzędzie (instytucji), w której są usytuowane.

Pełnienie całodobowych dyżurów oraz powiadamianie i alarmowanie Powiatowego Zespołu zabezpiecza obsada etatowa Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego  stanowiąca skład  grupy monitorowania, prognoz i analiz.

 

Do zadań Powiatowego Zespołu należy w szczególności:

1) ocena występujących i potencjalnych zagrożeń mogących mieć wpływ na bezpieczeństwo publiczne i prognozowanie tych zagrożeń;

2) przygotowanie propozycji działań i przedstawianie Staroście wniosków dotyczących wykonania, zmiany lub zaniechania działań ujętych w powiatowym planie zarządzania kryzysowego;

3) przekazywanie do wiadomości publicznej informacji związanych z zagrożeniami;

4) opiniowanie powiatowego planu zarządzania kryzysowego;

5) wykonywanie innych zadań z zakresu zarządzania kryzysowego zaproponowanych przez Przewodniczącego Zespołu, Członków Zespołu lub w przypadku zaistnienia sytuacji kryzysowej.

Informacja wytworzona przez:
Łukasz Szyszko
email: bip@starostwo.gliwice.pl
, w dniu:  04‑03‑2016 10:54:18
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Łukasz Szyszko
email: bip@starostwo.gliwice.pl
, w dniu:  04‑03‑2016 10:54:18
Data ostatniej aktualizacji:
07‑03‑2016 11:03:51
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie