Ogłoszenia Biura Rzeczy Znalezionych
Jeżeli zgubiłeś coś wartościowego na terenie powiatu gliwickiego i nie wiesz gdzie szukać, sprawdź w Biurze Rzeczy Znalezionych, które mieści się w Starostwie Powiatowym w Gliwicach przy ul. Zygmunta Starego 17.
Biuro Rzeczy Znalezionych znajduje się w pokoju nr 114 (tel. 32 332 66 58), i jest czynne
w godzinach pracy Starostwa Powiatowego w Gliwicach:
Poniedziałek – środa: 7:30 – 15:30
Czwartek: 7:30 – 17:30
Piątek: 7:30 – 13:30
Biuro Rzeczy Znalezionych działa w oparciu o:
1. Ustawę z dnia 20 lutego 2015r. – o rzeczach znalezionych (Dz. U. 2015r., poz. 397),
2. Ustawę z dnia 23 kwietnia 1963r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2014r., poz. 121,
z późn. zm.).
Do Biura Rzeczy Znalezionych przyjmowane są do przechowania przedmioty znalezione za wyjątkiem:
· rzeczy znalezionych w budynkach publicznych albo innych budynkach,
w pomieszczeniach otwartych dla publiczności oraz rzeczy znalezionych w środkach transportu publicznego - wówczas znalazca obowiązany jest oddać rzecz znalezioną do zarządcy tego budynku lub pomieszczenia, bądź zarządcy środka transportu publicznego,
· sprzętu lub ekwipunku wojskowego, dokumentu wojskowego, broni, amunicji, materiałów wybuchowych, aparatury radiowo-nadawczej, dowodów osobistych, paszportów i innych dokumentów podróży, które należy zgłosić do najbliższego posterunku policji,
· rzeczy, których szacunkowa wartość nie przekracza 100 złotych (w przypadku odmowy przyjęcia rzeczy znalazca może postąpić z rzeczą według swojego uznania).
Znalezienie prawa jazdy, dowodu rejestracyjnego, karty pojazdu, tablic rejestracyjnych, pozwolenia czasowego, świadectwa kwalifikacji należy zgłosić bezpośrednio do Wydziału Komunikacji i Transportu (parter, pokój 054, tel. 32 331 56 00, 32 332 66 05) Starostwa Powiatowego w Gliwicach lub za pośrednictwem Biura Rzeczy Znalezionych.
Wykaz znalezionych rzeczy umieszczany jest w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń w starostwie. Jeżeli wartość znaleziska przekracza 5 000 zł ogłoszenie
zamieszcza się również w lokalnej prasie.
Osoby oddające znalezione rzeczy do biura wypełniają formularz, który jest potwierdzeniem przyjęcia znaleziska. Druk formularza jest dostępny w Biurze Obsługi Klienta i w Biurze Rzeczy Znalezionych starostwa.
Osoby poszukujące rzeczy zgubionej muszą określić:
- jaka rzecz została zgubiona, opisać rzecz, charakterystyczny wygląd bądź znaki szczególne,
- przedstawić dowody stwierdzające posiadanie zagubionej rzeczy (np. dowód zakupu przedmiotu, numery seryjne, własne oznaczenia bądź opis widocznych śladów zużycia).
Przedmioty, których właściciel nie jest znany, w Biurze Rzeczy Znalezionych przechowuje się przez okres 2 lat. Po tym czasie przechodzą na własność powiatu. Rok krócej będą przechowywane te przedmioty, których właściciel jest znany ale nie stawił się po ich odbiór.
email: bip@starostwo.gliwice.pl , w dniu: 12‑08‑2015 07:44:00
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|