Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego


Na potrzeby zarządzania kryzysowego i zapewnienia przepływu informacji, zostało utworzone  Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego dla powiatu gliwickiego, zwane dalej „PCZK”.

PCZK ma swoją siedzibę w Starostwie Powiatowym w Gliwicach, przy ul. Zygmunta Starego 17, w pomieszczeniach komórki organizacyjnej w sprawach zarządzania kryzysowego.

Pracą PCZK kieruje kierownik komórki organizacyjnej w sprawach zarządzania kryzysowego Starostwa Powiatowego w Gliwicach.

Nadzór nad realizacją zadań PCZK sprawuje  Członek Zarządu Powiatu.

Do zadań PCZK należy:

1) pełnienie całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego;

2) niezwłoczne powiadamianie Starosty Gliwickiego i osób przez niego wskazanych o zagrożeniach i zdarzeniach zaistniałych na obszarze powiatu gliwickiego, mogących mieć wpływ na bezpieczeństwo, życie i zdrowie mieszkańców lub na funkcjonowanie jednostek samorządu terytorialnego powiatu gliwickiego;

3) współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego:

a) Wojewody Śląskiego,

b) jednostek samorządu terytorialnego szczebla gminnego, wchodzących w skład powiatu gliwickiego,

c) jednostek samorządu terytorialnego sąsiadujących z powiatem gliwickim,

d) innych organów administracji publicznej;

4) nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania w powiecie gliwickim;

5) współpraca z podmiotami realizującymi monitoring środowiska;

6) współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne;

7) dokumentowanie działań podejmowanych przez PCZK;

8) realizacja zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższenia gotowości obronnej państwa;

9) alarmowanie i wykonywanie decyzji Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego dla Powiatu Gliwickiego, podjętych w celu przeciwdziałania zaistniałym zagrożeniom lub zdarzeniom kryzysowym.

 

Obsługę PCZK zapewnia komórka organizacyjna Starostwa Powiatowego w Gliwicach w sprawach zarządzania kryzysowego oraz inne komórki organizacyjne Starostwa w zależności od potrzeb, rodzaju i stopnia zagrożenia, na polecenie Starosty – Szefa Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego.

Tryb pracy oraz zasady pełnienia całodobowych dyżurów na potrzeby zarządzania kryzysowego oraz sposób funkcjonowania PCZK w sytuacjach zaistnienia kryzysu lub zdarzeń mających znamiona kryzysu reguluje Regulamin Pracy PCZK zatwierdzony przez Starostę – Szefa Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego.

 

Informacja wytworzona przez:
Łukasz Szyszko
email: bip@starostwo.gliwice.pl
, w dniu:  04‑03‑2016 10:55:53
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Łukasz Szyszko
email: bip@starostwo.gliwice.pl
, w dniu:  04‑03‑2016 10:55:53
Data ostatniej aktualizacji:
07‑03‑2016 11:11:24
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie