Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego
Na potrzeby zarządzania kryzysowego i zapewnienia przepływu informacji, zostało utworzone Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego dla powiatu gliwickiego, zwane dalej „PCZK”.
PCZK ma swoją siedzibę w Starostwie Powiatowym w Gliwicach, przy ul. Zygmunta Starego 17, w pomieszczeniach komórki organizacyjnej w sprawach zarządzania kryzysowego.
Pracą PCZK kieruje kierownik komórki organizacyjnej w sprawach zarządzania kryzysowego Starostwa Powiatowego w Gliwicach.
Nadzór nad realizacją zadań PCZK sprawuje Członek Zarządu Powiatu.
Do zadań PCZK należy:
1) pełnienie całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego;
2) niezwłoczne powiadamianie Starosty Gliwickiego i osób przez niego wskazanych o zagrożeniach i zdarzeniach zaistniałych na obszarze powiatu gliwickiego, mogących mieć wpływ na bezpieczeństwo, życie i zdrowie mieszkańców lub na funkcjonowanie jednostek samorządu terytorialnego powiatu gliwickiego;
3) współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego:
a) Wojewody Śląskiego,
b) jednostek samorządu terytorialnego szczebla gminnego, wchodzących w skład powiatu gliwickiego,
c) jednostek samorządu terytorialnego sąsiadujących z powiatem gliwickim,
d) innych organów administracji publicznej;
4) nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania w powiecie gliwickim;
5) współpraca z podmiotami realizującymi monitoring środowiska;
6) współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne;
7) dokumentowanie działań podejmowanych przez PCZK;
8) realizacja zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższenia gotowości obronnej państwa;
9) alarmowanie i wykonywanie decyzji Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego dla Powiatu Gliwickiego, podjętych w celu przeciwdziałania zaistniałym zagrożeniom lub zdarzeniom kryzysowym.
Obsługę PCZK zapewnia komórka organizacyjna Starostwa Powiatowego w Gliwicach w sprawach zarządzania kryzysowego oraz inne komórki organizacyjne Starostwa w zależności od potrzeb, rodzaju i stopnia zagrożenia, na polecenie Starosty – Szefa Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego.
Tryb pracy oraz zasady pełnienia całodobowych dyżurów na potrzeby zarządzania kryzysowego oraz sposób funkcjonowania PCZK w sytuacjach zaistnienia kryzysu lub zdarzeń mających znamiona kryzysu reguluje Regulamin Pracy PCZK zatwierdzony przez Starostę – Szefa Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego.
email: bip@starostwo.gliwice.pl , w dniu: 04‑03‑2016 10:55:53
email: bip@starostwo.gliwice.pl , w dniu: 04‑03‑2016 10:55:53
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|