Transmisje i nagrania rady
Informacja dotycząca jawności posiedzeń oraz transmisji i utrwalania obrad sesji Rady Powiatu Gliwickiego oraz ochrony danych osób uczestniczących w obradach rady
Zgodnie z ustawą z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym, działalność organów powiatu jest jawna. W celu realizacji zasady jawności obrady Rady Powiatu Gliwickiego są transmitowane i utrwalane za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk. Sesje Rady Powiatu Gliwickiego są rejestrowane i transmitowane w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej Powiatu Gliwickiego. Tym samym zbierane są dane o wizerunku oraz treści wypowiedzi osób biorących udział w obradach Rady w sali sesyjnej Starostwa Powiatowego w Gliwicach. W zawiązku z powyższym oraz zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych) informujemy, iż:
- administratorem danych osobowych jest Starosta Gliwicki z siedzibą w Gliwicach przy ul. Zygmunta Starego 17;
- kontakt z Inspektorem Ochrony Danych – tel. 32 231 96 86, email: iod@starostwo.gliwice.pl;
- dane osobowe przetwarzane będą w celu transmisji oraz utrwalania obrad Rady Powiatu Gliwickiego (za pośrednictwem Portalu E-SESJA) w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej Powiatu Gliwickiego na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 oraz ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym;
- odbiorcami danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa oraz firma MW Concept Sp. z o.o. z Poznania (Portal E-SESJA), firma LTC Sp. z o.o. z Łodzi (Biuletyn Informacji Publicznej) ;
- transmisja i nagrania z sesji Rady Powiatu Gliwickiego udostępniane są w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej Powiatu Gliwickiego bezterminowo;
- każda osoba, które dane dotyczą ma prawo do żądania dostępu do treści swoich danych osobowych, sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych lub ograniczenia ich przetwarzania - jednakże ograniczenie jawności obrad sesji może wynikać wyłącznie z zapisów przepisów prawa (ustaw). Oznacza to, że osoba biorąca udział w obradach Rady Powiatu Gliwickiego nie może skutecznie domagać się ograniczenia rejestracji i utrwalania jej wizerunku i treści wypowiedzi;
- każdy ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych;
- transmisja i nagranie obrad sesji są obligatoryjne i wymagane przepisami prawa tj. ustawą z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym;
- nagrania zawierające obraz i dźwięk nie będą przekazane odbiorcy w państwie trzecim lub organizacji międzynarodowej;
- nagrania zawierające obraz i dźwięk nie będą poddane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji (profilowaniu).
email: bip@starostwo.gliwice.pl , w dniu: 22‑11‑2018 08:53:34
Lp. | Rodzaj zmiany | article-history-date-create | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|